Otthonok és Kertek

Tavaszi fogyókúra

Tavasszal indulnak hódító útjukra a – természetesen – gyors fogyást, az egykori (vagy csak vágyálmokban létező) modellalak visszanyerését kínáló, “biztos” fogyókúrareceptek. Az egészséges életmód, a túlsúly leadása természetesen fontos, de tudjuk, hogy valójában évszaktól független törekvésnek kell(ene) lennie.

A tavaszi diéta nem csupán a fogyni vágyóknak hasznos, hanem mindenki számára jó döntés, akik szeretnék a téli táplálkozás után felfrissíteni szervezetüket. Amennyiben levertnek érzi magát az ember, alvásigénye megnövekedett, teljesen biztos, hogy szüksége van a tavasz első napjaiban a tavaszi diétára.

Ez egy könnyű étrend, mely segít feltöltődni vitaminokkal, serkenti emésztésünket, segít kiüríteni a salakanyagokat.

A tízórai és az uzsonna minden nap egy-egy gyümölcs legyen.

Hétfő
Reggeli: Egy sovány joghurt három evőkanál natúr zabpehellyel és egy körtével.
Ebéd: Lencseleves (szigorúan rántás nélkül), utána egy alma. Igyunk hozzá gyógyteát.
Vacsora: 5 dkg sovány sajt retekkel, fejessalátával, valamint egy fél vöröshagymával.

Kedd
Reggeli: Egy doboz kefírt turmixoljunk össze fél uborkával, ízesítsük fokhagymával és petrezselyemmel.
Ebéd: Párolt spenót tojással, utána együnk egy narancsot.
Vacsora: Egy vékony szelet piritós teljes kiőrlésű kenyérből, spenót vagy sóskaturmix hozzá.

Szerda
Reggeli: Egy banán menta teával.
Ebéd: Reszelt almás sárgarépa, csalánteát igyunk hozzá.
Vacsora: Negyed friss ananász, igyunk utána zöld teát.    <$1157$>

Csütörtök
Reggeli: Fél friss ananász egy pohár friss almalével.
Ebéd: 20 dkg céklasaláta, igyunk hozzá zöld vagy fehér teát.
Vacsora: Egy pohár sovány natúr joghurtba turmixoljunk bele egy paradicsomot, egy paprikát, egy fél uborkát és egy negyed zellert. Igyunk utána zöld teát.

Péntek
Reggeli: Egy narancs két kivivel. Igyunk utána zöld teát.
Ebéd: Zellerkrém leves, utána megehetünk egy kistányér bogyós gyümölcsöt. Gyógyteát igyunk utána.
Vacsora: Egy greapfruit.

Szombat
Reggeli: Fél liter friss paradicsomlébe turmixoljunk bele fél zellert.
Ebéd: 20 dkg főtt barnarizs párolt zöldséggel.
Vacsora: Egy pohár sovány, natúr joghurt két evőkanál búzacsírával. Utána bármilyen gyümölcsöt ehetünk.

A tavaszi diéta hat napig tartható. Ez idő alatt méregtelenít szervezetünk, feltöltődik vitaminokkal.

A súlyfelesleg leadása nem is olyan bonyolult dolog, mint gondolnánk. A fogyókúra szót, mint említettük, egyszer s mindenkorra tanácsos száműznünk a szótárunkból. Együnk rendszeresen és eleget, de megfontoltan összeállítva étrendünket. A lényeg az, hogy sohase “éhezzünk”! Természetesen kerüljük az egészségtelen, hizlaló fogásokat, és ne fogyasszunk többet, mint amennyi még biztosan jólesik.

További cikkek hasonló témában

Hozzászólások

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Scroll to Top