Csajok Magazin

Sport és mozgás terhesen

A terhesség nem betegség – más-állapot, és mint ilyen, alapvetően semmiféle tiltást nem foglal magában. Ez sportra, életvitelre egyaránt vonatkoztatható. Természetesen vannak irányvonalak, figyelmeztetések, de alapvetően és az esetek többségében életmódváltást nem igényel ez az időszak.

Általánosságban elmondható, hogy ha a sportolás során olyan célt tűzöl ki magad elé, amit nem terhesen könnyedén teljesítesz, akkor az terhesen is vállalható. Persze nem kötelező sportolni a terhesség alatt, de a rendszeres testmozgás mindenképpen javítja az általános közérzetet.

A könnyű tornák, kiadós séták, a mérsékelt sportnak rengeteg jótékony hatása van és amellett, hogy ezek karbantartják a testet, elősegítik a szervezet lelki és fizikai egyensúlyát.

Miért jó a mozgás a kismamák számára?
– a vérkeringés kiegyensúlyozottá válik
– a rendszeresen végzett mozgás edzetté tesz, s kimutathatóan jobban bírják a terhesség alatt többet mozgó kismamák a fájdalmat, és a szülést is könnyebben viselik
– csökken a trombózis kialakulásának veszélye a szív és érrendszer  mozgással történő “karbantartása” következtében
– a mozgás megakadályozza, hogy testsúlyunk a kívántnál nagyobb mértékben növekedjen, a terhességi diabétesz (terhességi cukorbetegség) kialakulásának is kisebb az esélye, ugyanis a mozgással elérhető, hogy a kismama szervezete könnyebben feldolgozza a cukrot

Alapszabályok:
– a legfontosabb, hogy mielőtt elkezdenél bármit is, kérdezd meg a kezelőorvosodat!
– kardiomozgások, vagyis a magas szívverésszámmal járó mozgások kerülendők, ne legyen a pulzusszám 130 felett
– tilos sportolnod, ha az orvos nem adott rá engedélyt! Ha tünetként magas vérnyomás, szívprobléma jelentkezik, vagy ha már volt vetélésed vagy koraszülésed, esetleg korai terhesség alatt vérzés – nagyon figyelj magadra!
– az extrém sportok természetesen nem javasoltak, hiszen ezek olyan megterhelésnek tehetik ki a kismama testét, ami ártalmas lehet a babának, ráadásul a terhesség miatti kisebb erőnlét és fizikai tűrőképesség növelheti a sérülés kockázatát.

Az úszás, kocogás, séta, kismamajóga kifejezetten remek testmozgások, amik mértékkel folytatva nem terhelik meg a szervezetet. Az úszásnál azonban arra mindenképpen figyelj, hogy a víz ne legyen túl hideg, ugyanis ez görcsöt okozhat. Az uszodák vize sajnos nem minden esetben eléggé tiszta, ami az érzékeny nőknél növelheti pl. a gombás fertőzést veszélyét. Ezért az orvosod lehet, hogy azt fogja tanácsolni, hogy különösen az első 12 hét során kerüld az uszodai úszást.

Ezek a fenti útmutatások azonban csak normális esetben ajánlottak. Ha a terhességeddel bármi probléma van, vagy felmerül valami komplikáció, kérdezd meg orvosod véleményét, kérd mindenhez az engedélyét.

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

További cikkek hasonló témában

Hozzászólások

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.

Scroll to Top