Csajok Magazin

Ne fogyózz, lúgosíts!

Ma már köztudott, hogy szervezetünk savbázis egyensúlyának állapota szoros összefüggésben van testsúlyunkkal. Azonban azt még kevesen tudják, hogy minek köszönhető ez az összefüggés és hogyan normalizálhatjuk szervezetünk pH értékét az ideális súly elérése és nem utolsósorban egészségünk megőrzése érdekében.

Lúgosíts! Ez lett az elmúlt évek egyik leggyakrabban hallható és olvasható vezényszava, ami nem véletlen, hiszen annak az életformának, amit legtöbben élünk számtalan olyan tényezője van, ami a szervezet pH értékének savas irányba való eltolódásához vezet. Az elsavasodás összetett folyamatok eredménye, melyek közül elsősorban a helytelen táplálkozás tehető felelőssé. Emellett komoly befolyásoló tényezők a káros szenvedélyek (cigaretta, alkohol), a környezeti ártalmak és a stressz. És, hogy mit okozhat mindez? A téma szakértői szerint az alig észrevehető rendellenességektől kezdve a legsúlyosabb degeneratív elváltozásokig, bármit, annak függvényében, hogy milyen mértékű a pH eltolódás.  Legtöbbünk szervezete többé-kevésbé elsavasodott állapotban van, és anélkül, hogy tudnánk róla rongálódik. Célunk tehát a szervezet lúgosítása, mellyel visszaállíthatjuk az optimális savbázis egyensúlyunkat. Bizonyára sokakban felmerül a kérdés, vajon a szervezetük milyen mértékben savasodott el. Ezt manapság már nagyon könnyen, egy egyszeri vércseppanalízissel meg lehet állapítani. Amikor szembesültünk a diagnózissal már valóban nincs más hátra, mint a savas méreganyagok kiürítése a szervezetből, amihez első lépésként a savasító táplálkozásról át kell térnünk a lúgosra.

A lúgosítás aranyszabályai
Alapinformáció: a zöldnövények és a magok lúgosítanak a fehérjék és a szénhidrát pedig savasít.
1. Hagyja el a vörös húsok fogyasztását, és csökkentse a szárnyasok és a hal mennyiségét!
2. Hagyja el a tejtermékeket, és tej helyett fogyasszon mandulatejet!
3. Találjon olyan kenyereket, amelyekben kevés élesztő van, vagy teljesen élesztőmentesek!
4. Ne fogyasszon feldolgozott élelmiszert, vagy ha igen, próbálja korlátozni ennek bevitelét!
5. Használjon napi rendszerességgel extra szűz olívaolajat, valamint hidegen préselt lenmagolajat!
6. Hagyja el a szénsavas, édes italokat, a kávét, a teát és igyon vizet!
7. Egyen sok salátát főétkezésekre!

Lúgosító ételek:

Nagyon 

Szója lecitin (nem alkoholos!) száraz szójabab (nem sózott, nem pörkölt!), lúgos víz, Himalája só, tökmag, kelkáposzta, petrezselyem, uborka, fűfélék, csírák, szójacsíra, gyermekláncfű, tengeri zöldség (nem algák!)

Közepesen 

Száraz fehérbab, szójagranulátum, szójabab (mirelit), pirospaprika por, fokhagyma, hagyma, gyömbér, cayenne bors, cékla, zeller, retek, gyömbér, paradicsom, paprika, saláta, brokkoli, zöldbab, káposzta, zeller, sóska, spenót, fokhagyma, hagyma, avokádó

Enyhén

lencse, szójaliszt, tofu, desztillált víz, friss fűszernövények a fűszerek többsége, olívaolaj, lenmagolaj, tengeri halak, kókuszolaj, avokádó olaj, tőkehalmáj-olaj, meggy, citrom, grapefruit, kókusz, éretlen zöld banán, hajdina (dara), kecsketej, mandula, fehér- és sárgarépa, köménymag, szezámmag, az édes- és római kömény, karfiol, karalábé, zöldborsó, snidling, póréhagyma, kelbimbó, spárga, cukkini, articsóka, rebarbara

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

További cikkek hasonló témában

Hozzászólások

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.

Scroll to Top