Csajok Magazin

Kismamák étrendje

Amikor egy nő gyermeket vár, legyengül az immunrendszere, így kevésbé ellenálló a szervezete az ételekben található káros mikroorganizmusokkal szemben.

Emellett a magzat immunrendszere nem elég fejlett, hogy elpusztítsa a veszélyes baktériumokat. Ráadásul bizonyos mérgező vegyületek, mint például a higany, megtalálhatóak az ételekben és károsíthatják a baba idegrendszerét.

* A lágy sajtok, mint pédául a brie, camembert, a rokfort és a fetasajt gyakran nem pasztörizált tejből készülnek, így könnyen tartalmazhatnak E. coli vagy lisztéria baktériumokat. Helyettük fogyasszunk inkább kemény sajtokat, például ementálit vagy cheddar sajtot.<$1033$>

* Kerüljük a nyers sütemény tésztákat, sütés előtt semmiképp ne kóstoljuk meg őket, mert szalmonella baktériumok juthatnak a szervezetünkbe.

* Bizonyos halak, mint például a cápa, a kardhal és a királymakréla húsát magas higanytartalmuk miatt nem tanácsos kismamáknak fogyasztani; a nyers halat (sushit) pedig a baktériumok és a paraziták miatt kerüljék.

* Egy héten összesen legfeljebb 35 dkg olyan halat fogyasszunk, amely nem tartalmaz számottevő higanyt, például lazacot, harcsát, tőkehalat vagy garnélát. A tonhal és halkonzerv fogyasztása ennek maximum a fele legyen.

* Csak pasztörizált tejet és gyümölcsleveket igyunk.  Az E. coli baktérium miatt a frissen facsart leveket is kerüljük.

* Nem tanácsos előre elkészített, hústartalmú salátákat fogyasztani, mivel lisztéria baktériumot tartalmazhat. Helyette inkább friss alapanyagokból magunk készítsük a salátát.

* Az osztriga és a többi ehető kagyló nyersen Vibrio baktériumot tartalmazhat, úgyhogy ezeket csak jól megfőzve fogyasszuk.

* A marha- bárány- és borjúhúst legalább 65 °C-on, a sertéshúst, a szárnyasokat és a darált húsokat pedig legalább 70°C-on készítsük el, hogy megszabaduljunk a bennük található baktériumoktól, mint például az E. colitól. Az ellenőrzéshez használjunk ételhőmérőt.

* A kismamák kerüljék nyers tojást tartalmazó ételeket, például a házi készítésű fagylaltot és más édességeket, tojáslikőrt, turmixokat.

Amire a szervezetednek a várandósság ideje alatt is szüksége van
A várandósság időszakában megnövekszik az anya igénye a fehérjékre, szénhidrátokra, zsírokra, vitaminokra, ásványi anyagokra és élelmi rostokra. Ha az étrendet tudatosan megtervezi a kismama, akkor semmiféle tápanyaghiánytól nem kell tartania sem neki, sem a babának.

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

További cikkek hasonló témában

Hozzászólások

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.

Scroll to Top