Csajok Magazin

Kényeztető tippek pocakosoknak

Nagyon fontos, hogy a terhesség alatt maradjon idő az ellazulásra is. Íme néhány hasznos ötlet, hogyan tudunk értékes időnkből saját magunkra is fordítani egy kicsit, például a babaruha-vásárlás és a védőnői látogatás között.

A várandósnak igenis joga van kicsit hátradőlni! Egyébként is megérdemlünk mindenféle földi jót! De legtöbbünknek ugyanúgy dolgoznia kell, mint eddig, otthon a mososgató is tele van, a gyerekszoba még mindig romokban… Olyan praktikákat gyűjtöttünk csokorba, amelyekkel néhány kellemes, megnyugtató percet szerezhetünk magunknak akár még a munkahelyen is.

Hogyan találjunk 5 szabad percet?


– Legyünk következetesek és  rendszeresek! Szemeljünk ki egy olyan időszakot a nap folyamán – például az ebéd utáni perceket –, amikor nyugodt körülmények között tudunk figyelni saját magunkra. Ne foglakozzunk a hegyekben álló mosni- és vasalnivalóval! A tányérok, ruhák megvárnak.

– Vonjuk be a rokonokat, barátokat a feladatok elvégzésébe! Fogadjuk el a nagymama segítségét is, hagyjuk, hadd csináljon bármit a lakásban. Figyeljük meg, hamarosan a párunk inkább elvégzi a kisebb-nagyobb házimunkát… Mindez jó bemelegítő a kispapának a baba megérkezése előtt, és végre egy jó ok arra, hogy bevezessük a mosás és a vasalás rejtelmeibe.

– Válasszunk ki két olyan napot, amikor elalvás előtt relaxálunk kicsit, nem pedig a szokásos módon beájulunk az ágyba. Sokkal mélyebben tudunk így aludni, és kipihentebben ébredünk.

– Mindig legyen nálunk izgalmas köny vagy jó zene az mp3-lejátszón. Akár buszra várunk, akár az ultrahangos orvosra, gyorsan elbújhatunk egy másik világba, amit szeretünk, és ami csak a miénk!

– Nyújtsuk meg az utat a munkahely és az otthonunk között! Első hallásra talán őrültségnek hangzik, de ezalatt egy csomó dolgot át lehet gondolni, befelé lehet fordulni. Ha már beléptünk az ajtón, a párunk úgyis igényt tart ránk, a barátok meg mindenféle ötletekkel találnak meg. Új élményeket szerezhetünk, ha teszünk egy kis kitérőt a hazafelé vezető úton.

Hangulatjavító tippek

– Iktassunk be sétát is az ebédidőben, ne csak tespedjünk az íróasztal mellett! Ne szégyelljük, ha emiatt kissé hosszabban maradunk távol a szokásosnál. Mások dohányozni járnak ki óránként, nem igaz? Egy kis testmozgás fokozza az agy természetes endorfintermelését, így javul a hangulatunk is.

– Lehet, hogy fitneszedzésre most nincs sem időnk, sem hangulatunk (két hányás között). Kezdjük el inkább kívülről a karbantartást, például egy kozmetikai kezeléssel. Ettől jobb lesz a közérzetünk is!

– Üljünk ki a kertbe egy csésze finom tea társaságában! A napfény jó terápia lehangoltság ellen! Nem is beszélve a természetes barnaságról, amely mindenkit vonzóvá tesz.

– Vezessünk naplót! Gyakran előfordul, hogy nem tudjuk megosztani érzéseinket a környezetünkben sekivel, pedig olyan jó lenne kibeszélni magunkból örömünket, bánatunkat, félelmeinket. Ilyenkor a naplóírás gyógyír a léleknek.

– Vonuljunk el kedvenc lemezünkkel, a zenehallgatás is remek hangulatjavító. Nem is beszélve arról, hogy a magzat is élvezi a zenét az anyaméhben, így akár kedvenc előadóink ifjú rajongójává is válhat hamarosan.

Wellnessötletek otthonra


Légzőgyakorlat

Nincs is édesebb, mint csukott szemmel pihenni egy kényelmesen megvetett díványon. Miközben a teste kezd elnehezedni, összpontosítson a levegővételre. Szívja be a levegőt hétig számolva, ezalatt emelkedjen a pocak, a mellkas és a váll, majd ugyanúgy számolás közben fújja ki a levegőt, így a válltól kezdve ellazul a mellkason át a pocak. Ismételje meg néhányszor a be- és kifújást ugyanígy. Azonnal hagyja abba, ha szédülni kezd. Amikor befejezte a légzőgyakorlatot, rázza meg a kezét, a lábát, majd nyissa ki a szemét, és lassan keljen fel.

Kényeztesse arcbőrét!

Ragyogóvá varázsolhatja bőrét házi készítésű pakolással. A hámlasztó, mélytisztító és puhító hatású csodaszer receptje: turmixoljon össze egy csésze friss epret, egy evőkanál mézet, két teáskanál szódabikarbónát, egy evőkanál natúr joghurtot és negyed csésze mandulát. Ezzel a masszával kenje be az arcát és a nyakát. Hagyja hatni pár percig, mielőtt lemossa.

Láb-Spa
Készítsen erős borsmentateát, forrázzon le négy filtert két csésze vízzel, majd hígítsa a főzetet négy liter meleg vízzel. Ebben a vízben áztassa a lábát, érezni fogja frissítő és nyugtató hatását. Öblítse le a lábát hol hideg, hol meleg vízzel, ez javítja a láb vérkeringését. Főzzön egy újabb csésze borsmentateát, kortyolgassa el, de előtte polcolja fel a lábát.

Illóolajok

Gyújtson gyertyát, és merüljön el az illatos vízzel megtöltött fürdőkádban, amely három csepp mandarinolajat és két csepp bőrtápláló hatású citrusolajat tartalmaz. Ne legyen túl forró a víz, mert az veszélyes lehet a mama és a baba számára is!

Együtt az igazi
Legtöbbünk kedvence, ha partnerük masszírozza a hátunkat és a nyakunkat. Érdemes kipróbálni ezt a keveréket: két csepp levendula- és három csepp rózsaolajat keverjen fél deci mandulaolajba. Kérje meg párját, hogy kenje be vele a vállát, hátát, duzzadt lábát!

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

További cikkek hasonló témában

Hozzászólások

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.

Scroll to Top