Otthonok és Kertek

Hatásos fogyókúra

Nézzük, milyen hatásos fogyókúrákat ismerünk. Mivel mindenkinek mást jelent a hatásos fogyókúra, először tisztáznunk kell, hogy mi is az. Sok fogyókúra, diéta hatása kétséges a szervezetre, így nagyon fontos, hogy mindenki az életkorának és igényeinek megfelelőt válassza.

A hatásos fogyókúra jellemzői

Nagyon fontos szempont, hogy a fogyókúra, diéta első eredményei mihamarabb látszódjanak. Mert mitől hatásos egy fogyókúra, ha heteket, hónapokat várunk arra, hogy az első felesleges kilók eltűnjenek. Én már sok fogyókúrát kipróbáltam, és szerintem akkor hatékony egy kúra, ha a jeleit már egy hét múlva is észrevesszük magunkon – illetve a mérlegen. Én személy szerint olyan diétába bele sem kezdek, ami nem hoz heti néhány dekagramm, de legalább fél kiló fogyást. Ha ennél kevesebb fogyást tapasztalok, elmegy a kedvem az egésztől. A fogyókúra sikerének szempontjából döntő fontosságú a fogyás sebessége.

Ne legyen kínlódás

Ha úgy érzed, hogy az a fogyókúra, diéta, amit csinálsz kínlódás számodra, haladéktalanul hagyd abba. Nem az a cél, hogy egy kínkeservvel végigcsinált diéta után néhány nap alatt visszaszedd a nehezen leadott kilókat. Ha szereted azokat az ételeket, italokat, amiket fogyókúra alatt fogyasztasz, nagyobb a valószínűsége annak, hogy a kúra után is könnyebben térsz át a korábbinál egészségesebb életmódra. Nincs rosszabb annál, mint egy drasztikus fogyasztó kúra után a jojó effektusnak áldozatául esni, és visszahízni ugyanarra a súlyra, netán többre, mint ami fogyókúra előtt voltál.

Egészséges fogyókúra, diéta

A hatásos fogyókúra egy másik kritériuma, hogy egészséges legyen. Az ásványi anyagokra, vitaminokra, nyomelemekre, fehérjére és élelmi rostra nagyon nagy szüksége van a szervezetnek. Ezek bevitelét növelni kell a hatásos fogyókúra alatt. Hogy miért? Mert ha nem így teszünk, lehet, hogy a testsúlyunkból veszítünk, de fennáll a veszélye annak, hogy az imént felsorolt tápanyagok hiánya miatt a szervezeted megbetegszik valamilyen hiánybetegségben, amit nem szabad kockáztatni. Hatásos csak akkor lehet egy diéta, ha egyben egészséges is. A testsúly csökkentését csak a szénhidrátok, zsírok bevitelének csökkentésével szabad elérni.

Víz, víz, tiszta víz …

Fogyókúra, diéta alatt rendkívül fontos a megfelelő mennyiségű folyadék, lehetőleg tiszta víz elfogyasztása. Én a cukormentes üdítőket, gyümölcsleveket sem ajánlom, mert kalóriatartalmuk még így is több, mint a vízé – mivel a víznek nincs energiatartalma. Napi 2,5 liter tiszta vízre szükséged lesz a kúra alatt, és persze utána is. Ha egyszerre iszol meg fél liter vizet, az nem csak a hirtelen fellépő éhséget csillapítja, hanem a vesédet is szépen átmossa, így két legyet üthetsz egy csapásra. Víz helyett cukor nélküli gyógyteát is ihatsz. A baj ezekkel csak az, hogy általában keserűek. A kúra alatt amúgy is keserű sokszor az ember hangulata. Én ezért a gyógyteák fogyasztását kerülöm ilyenkor, és neked is csak édesítőszerrel ajánlom.

Hosszan tartó hatású fogyókúra = életmódváltás

Sok weboldalon olvashattad már, és én is ezt hangsúlyozom, hogy életmódváltás nélkül nem hatásos egy fogyókúra sem. De mit jelent ez pontosan? Egy mondatban összefoglalva: A korábbinál sokkal több valódi tápanyag bevitelét, csökkentett szénhidrát és zsírmennyiséget, bőséges, legalább napi 2,5 liter tiszta víz elfogyasztását, és természetesen a sport, testmozgás sem maradhat ki. Érdemes annak is utána nézni, hogy pontosan milyen mozgásforma felel meg az igényeidnek, mely a napi életritmusodba maximálisan beilleszthető.

Forrás: fogyokura.ws

További cikkek hasonló témában

Hozzászólások

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Scroll to Top