Otthonok és Kertek

Csap- vagy ásványvíz?

Folyadékpótlásunk legegyszerűbb módja a vízivás lenne, ha nem kapnánk mindig ellentétes infókat a csap- és az ásványvízről. Különösen nyáron igaz: igyon, mielőtt szomjas lesz. A szomjúságérzet a test figyelmeztetése, ha folyadékhiány lép fel. Napi folyadékbevitele legyen egyenletes.

A folyadékpótlásnak a legegyszerűbb módja a vízivás lenne, ami manapság már igazán nem nehéz feladat, hiszen csak elég megnyitni egy csapot, és már folyik is az ivóvíz, egyenesen a poharunkba. Ráadásul olyan szerencsés helyzetben vagyunk, hogy akár palackozott ásványvizet is ihatunk, ha éppen ahhoz van kedvünk.

Az ásványvíz, nem túl meglepő módon ásványi anyagokat tartalmaz, azonban egyáltalán nem mindegy, hogy milyen anyagok és milyen mennyiségben találhatók a palackban. A felesleges kalcium vagy magnézium káros a vesének, a nátrium a magas vérnyomásban szenvedőknek nem ajánlott. Van, aki az egyes márkák váltogatását és szénsavmentes víz fogyasztását javasolják, mert a „buborékos” ásványvizek feleslegesen savasítják a szervezetünket.

A csap- és az ásványvíz oltja legjobban a szomjat – felesleges kalóriák nélkül. Minél többet iszunk, szervezetünk annál könnyebben tud megszabadulni a méreganyagoktól.

Az otthoni víztisztító kiszűri a klórt és a vasat a csapvízből, így az kellemesebb ízű és illatú lesz, és ez nemcsak akkor érzékelhető, ha vizet iszunk, hanem ha teát vagy bármi mást főzünk belőle. Persze ezeknek a berendezéseknek is megvannak a maga hátrányai. Általában a legnagyobb problémát a baktériumok elszaporodása jelenti, főleg amikor nem megfelelő a szűrők karbantartása.

Többfajta vízszűrő kancsó is kapható. Ezek garantálják, hogy a csapból folyó víz mészkő-, klorin-, ólom-, cink-, réz- és más, egészségre káros tartalmát kiszűrik, a fontos ásványi anyagokat azonban – például a kalciumot, magnéziumot – nem távolítják el.

Ne igyon túl hideg italt. Minél hidegebbet iszik, szervezetének annál többet kell dolgoznia, hogy a hőmérsékletkülönbséget kiegyenlítse, s csak jobban izzadunk. A legjobb a szobahőmérsékletű folyadék.

Magas víztartalmú gyümölcsök, zöldségek: görög-, és sárgadinnye, narancs, barack, ananász, eper, paradicsom, uborka, cukkíni.

Fotók: www.sxc.hu

További cikkek hasonló témában

Hozzászólások

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Scroll to Top