Csajok Magazin

A diéta tervezése

A hatásos diéta feltétele az, hogy mindig tudjuk, hol tartunk. Más szóval: csak akkor vagyunk képesek az orvos által előírt energiamennyiséget megtartani, ha energia- és tápanyagtáblázat segítségével étrendet tervezünk és kiszámítjuk minden egyes étkezés energiatartalmat.

Természetesen az étrend tervezése és az energiatartalom kiszámítása mindig előre történjék, mert a táplálékok elfogyasztása után végzett számítással már csak azt tudjuk megállapítani, mennyi is volt az energiabevitel, de ha túl sok volt, akkor már nem tudunk rajta változtatni. Az előre tervezéskor természetesen van lehetőségünk módosításra, az energiatartalom csökkentésére.

Ez a munka riasztónak tűnhet, de miután magam is kipróbáltam, tapasztalatból tudom, hogy az első napon nehéz, a másodikon már könnyebb, és a negyedik-ötödik naptól kezdve pillanatok alatt megoldható feladat, mert az étlaptervezés során egyre több táplálék energiatartalmát tanuljuk meg, egyre több táplálék ismétlődik, tehát már nem kell újra számolni. Egyik be­tegünk úgy oldotta meg ezt a kérdést, hogy egy un. regiszteres füzetbe mindig beírta az új ételeket, táplálékokat, és azután már nem kellett gondolkodni, összetevőnként számítgatni, csak felütötte a füzetet a megfelelő helyen, és már ki is derült az illető táplálék energiatartalma.

Ezzel a módszerrel ráadásul fokozatosan megtanulja, hogyan kell eligazodni a táplálékok között, miből ehet többet, miből kevesebbet, miből sokat, miből semmit, az energiatartalomtól függően. Amikor a fogyókúra véget ér, és Ön elérte a kívánatos testtömeget, akkor a fenntartó táplálkozás során éppilyen könnyedén tervezi az étrendet a megszerzett tudása alapján, és elkerülheti a visszahízást.

Forrás: fogyókúra.info

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

További cikkek hasonló témában

Hozzászólások

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.

Scroll to Top