Csajok Magazin

100% arabica – 100% kényeztetés Tchibo Exclusive – kávéínyenceknek

A kávé szerelmesei pontosan tudják, hogy mekkora különbség lehet kávé és kávé között. A kávé minősége a kávészemek megválogatásával kezdődik, hiszen azok fajtája, származási területe alapvetően meghatározza a kávé ízét. A Tchibo új receptúra alapján készült, kizárólag arabica kávészemeket tartalmazó Tchibo Exclusive kávéja kitűnő választás a kávéínyenceknek. A kiváló minőségű brazíliai és új-guineai kávészemeket a Tchibo termőterületenként külön-külön pörköli meg, így a táj jellegzetes íze még jobban érvényesül.

Mitől olyan különleges az arabica kávé?
„Az arabica kávészemek illata pörkölés után rendkívül intenzív és egyedülállóan aromás. A belőle készített ital gyümölcsös íze sokáig érezhető a szájban, és jól felismerhetőek benne az egyes termőterületek jellegzetességei. S hogy minek köszönheti a Tchibo Exclusive 100% arabica kávé a különleges ízét? A titok nyitja a következő: az egyes kávéfajtákat külön-külön pörköli meg a Tchibo és csak a pörkölést követően keveri azokat össze” – így jellemzi Andreas Christmann, a Tchibo nemzetközi kávébeszerzési igazgatója a Tchibo Exclusive 100% arabica kávét. „Az, hogy valaki az arabica vagy a robusta kávét részesíti előnyben, országonként és egyénenként változó, azonban a gourmand-ok egyértelműen az arabica mellé teszik le a voksukat. A Tchibónál arra törekszünk, hogy vásárlóink számára a lehető legmagasabb minőségű kávét kínáljuk, kompromisszumok nélkül” – tette hozzá Andreas Christmann.

Évszázadok óta két fő kávéfajta magjából készítenek kávét, ezek az arabica és a robusta. Az ínyencek körében az arabica finomabb és jobb minőségű kávébab hírében áll. Ezek a kiváló szemek nevüket az arabokról kapták, ugyanis ők vitték be a terményt Kelet-Afrikából Arábiába a XV. században. Ez az érzékeny cserje a magas fák árnyékában virágzik, és 1300 – 1800 méter közötti tengerszint feletti magasságon érzi magát legjobban. Klíma tekintetében leginkább a száraz és az esős időszakok váltakozását kedveli, kifejezetten érzékeny a szélre és a fagyra. Ezek a jellemzők erősen behatárolják az arabica termesztési területét, hiszen kevés olyan vidék van, amely megfelel minden követelménynek. Kevésbé ellenálló a betegségekkel szemben, hosszabb érési időszakot igényel, és lassabban növekszik, mint a robusta cserjék. A robusta főként a trópusi síkságokon terem, és jóval nagyobb terméshozamú.

Érzékenysége miatt az arabica termesztése nagyobb szakértelmet és több türelmet is igényel. Azonban a jól gondozott növény bőségesen meghálálja az odafigyelést: az arabica szemekből készített kávé jellemzője a finom savak és a különleges, harmonikus aroma. Nem véletlen tehát, hogy a világ összes kávétermésének 60 százalékát az arabica kávé teszi ki.
A Tchibo, Brazília és Új-Guinea termékeny talaján termesztett és szüretelt, kiváló minőségű arabica kávészemeket használ fel a Tchibo Exclusive 100% arabica kávé elkészítéséhez.

A Tchibo Exclusive 100% arabica kávé kapható szemes és őrölt-pörkölt, valamint instant változatban is a hazai hiper-, és szupermarketekben, valamint a Tchibo üzleteiben, Budapesten az Aréna Plázában és a MOM Park Bevásárlóközpontban, illetve Pécsett az Árkád Bevásárlóközpontban.
A 250 grammos Tchibo Exclusive 100% arabica pörkölt kávé ajánlott fogyasztói ára 699 forint; a 100 grammos kiszerelésű instant kávé ára 949 forint.

Tchibo – kiváló minőség, gazdag választék, erős márkák
A Tchibo a pörkölt kávépiac egyik vezető forgalmazója. Az 1949-ben Németországban alapított kávé-csomagküldő szolgálat mára nemzetközi nagyvállalattá nőtte ki magát, az európai háztartások millióiban szívesen látott vendég. A Tchibo jelentős exporttevékenységet folytat, és kiváló minőségű szemes, illetve őrölt kávéfajtáiról híres világszerte. A Tchibo egyedülálló üzleti modellt képvisel: nem csupán a pörkölt kávé szakértője, de üzleteiben rendszeresen megújuló kínálat mellett limitált mennyiségben kiváló minőségű termékek is kaphatóak. A megközelítőleg 12.500 alkalmazottat foglalkoztató Tchibo központja Hamburgban, Németországban található. Tchibo Budapest Kft. 1991-ben alakult a Tchibo GmbH leányvállalataként. A Tchibo a magyarországi kávépiacon négy márkával van jelen: Tchibo, Eduscho, Wiener Extra és Davidoff. A Tchibo név egyet jelent a kiváló minőséggel, gazdag választékkal és erős márkákkal.

Forrás: Morpho
Fotók: www.sxc.hu

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

További cikkek hasonló témában

Hozzászólások

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.

Scroll to Top